Hvor højt tør DU sætte baren?

Hvordan bliver jeg bedre? Hvad skal der til for at flytte grænserne for ens fysiske formåen, når man i forvejen har trænet en årrække? Hvad kan jeg optimere og justere, og hvor højt tør jeg sætte baren for, hvad der er realistisk eller for den sags skyld opnåeligt med det rigtige mindset, drive og fokus?

 

Logisk tankegang siger, at jo mere krævende en given udfordring er og indbyder til, dets hårdere og mere effektiv skal din arbejdsindsats være. Derfor sætter jeg baren så højt, at jeg ved, at den umiddelbart ved første øjekast synes som en fuldstændig umulig opgave at forcere.

 

MEN realistisk set ved jeg, at jeg før har stået ved lignende forhindringer og klaret springet, nu er baren blot kommet et par takker højere op. Så hvordan fanden klarer jeg den, når den synes fuldstændig uoverkommelig?

Der er kun et svar til ovenstående… JEG KAN OG JEG FUCKING VIL!!

DSC_5976

 

Jeg må arbejde endnu hårdere, jeg må trække min træning op i niveau, give 10 % mere uanset om jeg så føler at jeg altid giver de skide 100 %. Jeg ved, at jeg kan træne hårdere, jeg ved, jeg kan presse min mentale barriere og sige “fuck” til komfortzonen, hvor vi kan godt kan lide at befinde os. Ukomfortabelt og smerte er ens bedste venner i jagten på progression.

 

Når kroppen siger stop

Hvem stopper ikke stangen i bunden eller toppen af en biceps curl, fordi her ses et snit til at give musklen en kort pause, logger ud i ben pressen, eller stopper når mælkesyreophobningen i musklen bliver for kraftig – vi stopper fordi vores krop signalerer om hjælp, og vi lytter ubevidst til den. Pres dig selv forbi den barriere med små progressive ryk og se hvordan din træningsintensitet og resultater følger trop.

 

Dedikation i det daglige – for hver dag tæller! Der er ikke tid til at sjuske med kosten eller misse måltider adskillige gange om ugen. Jeg behøver ikke at være en robot eller leve i en osteklokke for at kunne gøre disse ting, det er blot et spørgsmål om forberedelse. Jeg vil det her, mit mindset er klart og fokuseret når jeg træder ind i centret. Skal jeg træne ryg, så tænker jeg ikke ”fuck det her bliver hårdt”, eller springer over hvor gærdet er lavest i øvelsesvalget. Jeg tænker først og fremmest, hvordan kan jeg bedst muligt træne min ryg i dag, hvilke øvelser ved jeg er fundamentale for den udvikling jeg ønsker, og fremfor alt visualiserer jeg det endelige resultat.

 

Jeg stopper ikke, når jeg har kørt 3-4 øvelser af 3-4 sæt, jeg stopper når jeg er færdig, og føler, at mit arbejde er gjort fyldestgørende og grundigt. Jeg tænker ikke sæt, reps og en given vægt, jeg ser blot arbejde, og bruger disse tre parametre som redskaber til at udføre opgaven bedst muligt.

 

Kan jeg blive professionel – kan jeg vinde et pro kort?

Hvor urealistisk er den målsætning? Ikke urealistisk nok åbenbart! Jeg er udmærket klar over virkeligheden, og hvad det kræver at opnå denne status, men som sagt så skal barren helst op i en højde, der virker uoverkommelig, for hvad skulle ellers presse mig til at give de ekstra procent hele tiden, og blive bedre end jeg var. Jeg elsker at træne, livsstilen og det sporten giver mig, men jeg er også i konkurrence med mig selv, og hvad jeg tror og føler, jeg er i stand til… hellere fejle end ikke og have prøvet!!

Så længe krop og sind kan holde, så tager jeg gerne nederlag og tæsk på scenen.. I’ll just keep coming back!!

 

Efter en møgled runde maveinfluenza er der nu igen fuldt skrald på træning og kosten som stadig befinder sig i off season mode – hvor der er kontrol med frihed, når vi snakker kostplan. Jeg træner 6 dage om ugen, så der skal hamres nogle kalorier indenbords for at holde trit og tempoet oppe.

11064675_10153674437687376_7857872079630542941_n

 

LOADED / Stellan og Maria har bakket mig op de sidste 4 år, og de er stadig bag mig, og støtter den her tossede fynbo. Jeg har ikke andet en kærlighed og respekt for disse mennesker, og jeg kan kun ydmygt takke dem for alt det de har været en del af.

 

Et klart mål – en ny hverdag

Fremtiden bringer også ændringer på arbejdes fronten. De fleste ved, at jeg driver forretning og har gjort det de sidste 11 år, men pr. 1/1-16 er tiden nu kommet til at kaste mig over min helt store passion, nemlig at hjælpe og vejlede andre til at nå deres mål – indfri drømme og ambitioner.

Er ved at finde tilbage i rytmen efter ferien, og kroppen har responderet rigtig fint den sidste uges tid med hårde pas og de vante 6-7 solide måltider dagligt. Vægten er kravlet op på 123kg igen, da ferien kostede lidt kg og fylde da jeg jo bare feder den og spiser 3 gange om dagen – præcis sådan som er ferie skal bruges til at give rutiner og dagligdag en tiltrængt pause. Mandag stod den på ryg træning… Banded Chin ups: 5 sets 12-20 reps Barbell rows: 5 sets 12-20 reps T-bar rows (upper back focus) 15 reps One arm DB rows: 4 sets 12 reps Seated medium wide grip cable rows: 12-15 reps Reverse grip pulldown: 4 sets 12 reps Rope stiff arm pulldown: 4 sets 15-20 reps Seated calfraises: 5 sets Calf press: 5 sets LOADED ICONS®© Performance Gym Svendborg. Husk seminar med undertegnede Lørdag d. 26/9 i LOADED GYM – tjek LOADED.dk #projectprocard #NOCCOBCAA #work #bodybuilding #bodybuildingmotivation #loadedicons #LOADEDdk #family #workout #freak #supplements #diet #BiotechUSA #IFBB #huge #lean #lift #eatclean #diet #work #fitness #animal #flex #gain #muscle #gym #offseason #mutant #smsaudio #studiomasteredsound

A video posted by Søren Møller (@masskinen) on

 

Derfor bliver TEAM MASSKINEN – ADVANCED ATHLETES en realitet om 3 måneder, hvor jeg både vil arbejde med konkurrenceatleter og alm. Motionister.

Så hold øje med både min profil, den kommende Facebook gruppe, Loadedgym.dk mfl.

 

Jeg vil desuden blive tilknyttet Loaded Gym hvor jeg vil komme 2-3 gange om måneden og arbejde med klienter og andet bodybuildingrelateret fremadrettet. Så det er et samarbejde jeg glæder mig meget til!

 

HUSK at jeg afholder mit andet seminar i Loadedgym d. 17. oktober – billetter kan købes via Loaded.dk’s hjemmeside.

12108289_1042109929156626_7945317445292481760_n

 

Sidst men ikke mindst så STORT tillykke til alle jer flotte DM atleter vi så lørdag d. 3/10 da vi gæstede Brøndby – For satan hvor var i gode!

 

Held og lykke til jer der skal repræsentere Danmark ved NM.